dinsdag 3 november 2015

Things that I like.

Things that I like

Mensen die mij heel goed kennen weten dat ik echt een aantal grote obsessies heb. Neem als voorbeeld nou appelmoes. Als je me kent, weet je dat appelmoes mijn leven is. Laatst kwam er een vriend naar me toe en die vroeg wat zijn ouders van mij vonden. Hij vertelde me dat zijn ouders tegen hem hadden gezegd: ''ik heb nog nooit iemand zo vrolijk gezien om appelmoes.'' Haha, het klopt wel. Appelmoes maakt me gewoon intens gelukkig. :P Maar dit is natuurlijk niet alles, ik heb een hele lijst (vooral voedsel haha) met allemaal dingen die ik leuk vind. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden. :)


Eten
Eten is één van mijn grootste hobby's. Ik kan het altijd wel doen en ik raak het nooit zat. Wahaha. True story, eten is echt iets wat ik geweldig vind. Meestal verkies ik iets ongezonds (meestal iets dat veel suikers bevat, niet eens zo zeer veel vetten), boven iets ongezonds. Al zou ik met alle waarschijnlijkheid wel zonder toegevoegde suikers kunnen leven. Puur omdat ik wel instaat ben dat als er de mogelijkheid is dat al het fruit in mijn omgeving is dat ik lekker vind, dit vol te kunnen houden. 

Appelmoes
Hier heb ik het boven ook al over gehad. Ik denk dat dit toch echt wel mijn nummer één obsessie is. Zelf eet ik gemiddeld op een schooldag één tot twee appels. Misschien dat dit daarom wel mijn obsessie is. Het enige wat ik weet is dat ik deze obsessie al jaren heb haha.


Smoothies
Dit zal waarschijnlijk wel verband houden met mijn obessie van appelmoes. Alles wat fruit bevat en vloeibaar is, vind ik (hoogstwaarschijnlijk) wel lekker. Smoothies zijn ook dingen die ik wekelijks klaar maak. Ze zijn makkelijk weg te werken en je hebt op deze manier effectief je dagelijkse portie vitaminen binnen. :)


Toast met roomkaas
Van die crackerachtige toastjes met roomkaas. Je kunt me niet gelukkiger krijgen. Echt niet. (oké dit neem ik terug; als je me appelmoes geeft ben ik hoogstwaarschijnlijk net zo of misschien zelfs wel gelukkiger haha)


M&M's
Weer zoiets ongezonds. M&M's vind ik zo lekker. Het enige probleem is dat M&M's gewoon enorm duur zijn en ik nou niet echt een persoon ben die enorm veel geld aan snoepgoed wil geven, wordt dit hem vaak niet. Maar heeeeeel af en toe verwen ik mezelf en koop ik voor mezelf een zakje met M&M's. :P


Chocolade muffins met zachte binnenkant
Veruit mijn favoriete dessert. Chocolade muffins met zachte binnenkant. Een krokante buitenkant en een zachte binnenkant. Dit is zo verrukkelijk! Helemaal in combinatie met een mini bolletje vanille ijs. Als jullie dit nog nooit op hebben, dit is echt mijn aanrader!


Mokkataart
Mijn favoriete taart.Eigenlijk lust ik niet echt taart. Appeltaart en mokkataart vind ik wel lekker, maar daar houd het ook echt bij op. Mokkataart in het algemeen vind ik niet lekker, maar dit in combinatie met knapperige crème, is echt hemels.


Appeltjes met kaneel
Een van de lekkerste gezondste tussendoortjes vind ik dan toch echt appeltjes met kaneel. Het is net appelmoes, alleen het moes gedeelte ontbreekt. :P Het is zo makkelijk te maken, dat het amper tijd in beslag neemt, daarom maak ik dit vrijwel dagelijks.

Thee met Herfststorm of Winterglow smaak
En het laatste favoriete op het gebied van eten en drinken is thee met Herfststorm of Winterglow smaak. Drie maal raden welke ik in welk seizoen drink. ;) Herfssstorm smaakt naar appeltjes en kaneel. Nou drie maal raden hoe ik dit nou lekker kan vinden. ;P Winterglow smaakt naar bepaalde specerijen en vruchten. Deze combinatie is echt gewoon te lekker om te drinken. Feitje: thee drink ik altijd in combinatie met melk. Slechts één druppeltje melk neutraliseert de thee al.  Even scheikundig: thee is een zuur en een zuur is niet erg goed voor je maag, ook is je maag wel enorm zuur (lage pH-waarde). Volg je het nog? En de thee wordt dus basischer (de pH-waarde wordt hoger) en daardoor beter voor je maag. Je kunt namelijk maagklachten krijgen van maagzuur en dat soort vervelende dingen.

De natuur
Dit onderwerp mag natuurlijk niet ontbreken in mijn lijst met mijn favoriete dingen. Dit is immers waar mijn hele blog om heen is gemaakt. De natuur en gedachtes. Ja, de natuur is echt iets waar ik enorm veel van houd. Je zal me veel terug vinden in de natuur. Even een stukje wandelen en genieten van de vogeltjes of de mooie bomen, waar op dit moment alle blaadjes uitvallen.

Herfst
Dit brengt me meteen op het volgende onderwerp: herfst. Herfst is mijn favoriete seizoen, dit is niet alleen omdat ik in dit seizoen jarig ben, maar ook omdat ik gewoon een te grote liefde heb, voor alles in de herfst. De tamme kastanjes, de beukenootjes, de paddenstoelen.  Grote liefde. <3


Vuur
Nou niet perse vuur, maar alles hierom heen. De geur van aangestoken kaarsen, vind ik echt de lekkerste geur ever. Wat ik nog meer geweldig vind aan dingen rond vuur zijnde vuurkorf en de vuuropenhaard (ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten omschrijven). In de herfst en winter als het koud is buiten en ik wil wel van de natuur genieten, dan worden deze dingen aangestoken en kan ik heerlijk genieten in warmte van de natuur. Je kunt natuurlijk ook marshmallows roosteren boven het vuur. Nog meer fun!


Overig 
Er zijn nog een paar dingen die echt mijn favoriete zijn. Deze kon ik niet onder de kopjes hierboven plaatsen. Daarom staan ze hier. :)

Olaf
Olaf? Je hoort het goed; Olaf. Olaf van Frozen, de geweldige schattige sneeuwpop die van de zomer en van warme knuffels houdt. Echt Olaf is mijn liefde op het eerste gezicht. Als er één ding is dat tot leven moet komen is het wel Olaf. Olaf zal de wereld verbeteren. Ik voel het haha.


Vrienden
Me vrienden zijn echt alles voor me. Ik kan ze opzoeken als ik steun nodig heb en ze kunnen ook altijd bij mij terecht. We hebben samen enorm veel dingen meegemaakt. Zowel ik met mijn vriendengroep en ik met mijn beste vriend.  Zo ben ik met mijn vriendengroep al twee keer naar EO-Jongerendag geweest. Dit is het grootste christelijke evenement voor jongeren. Ik verheug me al op de volgende EO-Jongerendag!

Schrijven
Me grootste hobby en toch doe ik de afgelopen maanden amper meer. Schrijven, ik kom er simpel weg gewoon niet meer aan toe. Misschien komt het wel omdat ik er gewoon weinig tijd voor vrij maak. Als ik wil schrijven, wil ik daar heel lang over kunnen doen want dan heb ik het idee dat mijn kwaliteiten in schrijven het best tot zijn recht komen. Ik heb ook besloten dat ik hier meer tijd voor moet vrij maken want ik heb echt enorm veel ideeën! Schrijven doe ik het liefste met zachtjes muziek op de achtergrond. Klassieke muziek wel te verstaan. Vooral Einaudi en Yann Tiersen luister ik met veel liefde.

En dat was het. Ik hoop dat jullie wat meer te weten zijn gekomen over mijn favoriete dingen. Dingen die ik leuk vind. Er zullen ongetwijfeld een aantal dingen zijn die ik nu vergeten ben, maar dit was tot nu toe alles wat ik kon bedenken. En eerlijk gezegd lijkt me dat voor één artikel wel voldoenden. Ik hoop jullie snel weer een keer te spreken. Liefs x


Geen opmerkingen: