Book review #2.

Heey Lovelies,

Vandaag review ik het tweede boek die ik heb gelezen in de vakantie. Enjoy :)

Titel: Test.
Auteur: Mirjam Mous.
Sterren: 2/5.
Elvis Long is een 16 jarige jongen. Het is zomer en in het Engelse kustplaatsje waar hij woont is het na lange tijd eindelijk lekker weer. Hij heeft met een vriendin van hem genaamd Talisha afgesproken op de pier. Hier zal hij alleen nooit aankomen.

Als Elvis Long op straat loopt, komt er een zwerver naar hem toe. De zwerver drukt hem een papiertje in zijn had waarop staat: ''Dit is een test. We hebben je vader. Vertel het aan niemand. Anders vermoorden we je vader.'' Eerst denkt Elvis dat het een grap is. Want wie zou nou zijn vader -een Elvis imitator- ontvoeren? Maar als blijkt dat zijn vader niet thuis is en alle plekken waar hij buiten het huis om komt, er ook niet is. Wordt Elvis nerveus. Hij gaat naar de gokhal waar zijn vader regelmatig optreedt als Elvis imitator. Het bleek dat de eigenaar van de gokhal, zijn vader had ontslagen. Zijn vader zou erge gokschulden hebben.

Elke dag krijgt Elvis via zijn computer een nieuwe opdracht die hij binnen 24 uur moet vervullen. De opdrachten zijn ronduit walgelijk; zo moet hij als eerste een huis van binnen met hondenpoep beschilderen. De tweede opdracht houdt in dat hij op 27 huizen met graffiti een kreet moet opschrijven. Een onaardige kreet. En zo gaan de opdrachten door...

Ondertussen probeer Elvis erachter te komen waar zijn vader is. Hij mag van de ontvoerders niet met Talisha praten. De ontvoerders weten continu waar Elvis mee bezig is. Omdat Elvis het idee heeft dat niet iemand hem achtervolgt, plakt hij zijn webcam camera af. Uiteindelijk weet hij erachter te komen dat er een cameraatje in zijn nieuwe bril is ingebouwd. Hij verteld tegen Talisha wat er aan de hand is, zij helpt hem door zijn nieuwe bril op te zetten en in het huis af te wachten. Elvis zet zelf zijn oude bril op en gaat naar een hotel toe. In dat hotel komt zou een nieuwe opdracht voor hem klaar liggen. In het hotel ziet hij een schilderij, met zijn vader erop. Hij ziet de achtergrond op het schilderij. De achtergrond van het schilderij is precies hetzelfde op het filmpje die hij van de ontvoerders kreeg toegestuurd. Elvis is er vrijwel zeker van dat ergens in dit hotel zijn vader verstopt zit. Als hij er ook nog eens achterkomt dat in het hotel om de zoveel tijd een speciale ''Elvis vergadering'' wordt gehouden, weet hij het zeker. Hij gaat naar de desbetreffende kamer toe. Niets. Hij geeft niet op en loopt naar de achterste kamer toe.

Hij hoort stemmen vanuit die kamer. De deur is van het slot af en hij doet de deur open. En jawel, daar zit zijn vader op een stoel. Als hij vraagt of zijn vader wilt ontsnappen, blijft zijn vader op de stoel zitten. Hij snapt er niets van. Inmiddels komt er een man vanuit de badkamer van de hotelkamer gelopen, hij wordt boos op Elvis en vraagt hoe hij hun heeft gevonden. Elvis snapt er niks van. ''Waarom wordt die man uit het niks boos op me?'' Zijn vader vraagt rustig of Elvis antwoordt wilt geven. Elvis zegt dat hij door het hotel naar binnen is gegaan. De man vraagt wie de persoon door de bril is. Elvin wil geen antwoordt geven, maar hij wordt gedwongen door de man om dat wel te doen. Hij zegt dat het een vriendin van hem is. De man wordt weer boos en zegt of er meer mensen van afweten. Hier antwoordt Elvis nee op. Elvis vraagt om uitleg, wat er hier gaande is. Elvis is duidelijk in de war van het gesprek dat zojuist heeft plaatsgevonden. De man legt uit dat het een game is, een gok game. Mensen kunnen geld inzetten om de acties die hij zou doen. Ze konden zelf opdrachten verzinnen en dan konden andere mensen geld in zetten of hij de opdracht uit zou voeren en hoelang het zou duren voordat hij de opdracht uitgevoerd had. Elvis wordt enorm boos wanneer hij dit hoort. Zijn vader, zijn bloed eigen vader waar hij zo enorm veel moeite voor heeft gedaan, blijkt dit allemaal verzonnen te hebben. Zijn vader blijkt anders te zijn dan hij lijkt te zijn. Vol woede stormt Elvis het hotel uit. Hij smst naar Talisha of ze samen met hem naar de pier zou willen. Ze stemt in en vervolgens gaan ze samen naar de pier toe. En zo eindigt het boek.

''Toen ik het boek had uitgelezen, had ik er een vreemd gevoel bij. Het boek was dan wellicht onvoorspelbaar, ik vond het een vreemd en onherkenbaar boek. Ik zal het boek niet snel lezen en vindt het boek ook niet echt een aanrader. Daarom geef ik dit boek maar twee van de vijf sterren.''

Geen opmerkingen: