woensdag 5 augustus 2015

Book review #1.

Heey lovelies,
Na ruim twee weken ben ik weer terug van vakantie. Ik heb heerlijk twee weekjes met me familie in Frankrijk gezeten. Zoals ik beloofd had zou ik een artikel over mijn vakantie maken. Die komt er zeker nog aan. Ook had ik beloofd dat ik een artikel zou schrijven met allemaal reviews van boeken. Deze vakantie heb ik aardig wat boeken uitgelezen en daar gaat meteen dit artikel over. Dit is het eerste boek dat ik heb uitgelezen deze vakantie.

Titel: Bangkok boy.
Auteur: Carry Slee.
Sterren: 2/5.

Het eerste boek dat ik heb gelezen deze vakantie heet Bangkok boy. Het boek gaat over Bo en Joep. Deze twee jonge mensen hebben een relatie. Joep is een kunstenaar en heeft een grote liefde voor kunst. Van de ene op de andere dag verdwijnt Joep. Bo gaat op zoek waarom Joep zomaar is verdwenen. Ze komt er snel achter dat Joep al zijn spullen heeft verkocht en naar zijn geboorteland Thailand is gegaan. In dit land is hij geadopteerd en hij wilde zijn familie bezoeken. Omdat Bo en Joep een aantal weken voor Joeps plotselinge vertrek hadden gesproken over een verloving, is Bo er vrijwel zeker van dat Joep een totaal ondoordachte beslissing heeft genomen. Samen met haar beste vriendin Anouk reizen ze af naar Thailand. Bezoeken ze meerdere weeshuizen om zo meer te weten te komen over de familie van Joep. Na allemaal weeshuizen af te zijn gegaan, hebben ze het adres van Joep's familie weten te bemachtigen. Als ze goedkoop een auto huren om zo naar het adres van Joep's familie, die in de bergen wonen  heen te gaan, horen ze het gejammer van een meisje genaamd Sunee. Sunee is een meisje die gehouden wordt in de prostitutie. Ze hoorden haar vaak huilen en jammeren vlakbij hun hotel. Als Sunee vraagt of zij haar willen redden, stemmen ze na er lang over nagedacht te hebben in. Op de weg naar het adres, komen ze een vriend van de pooier tegen die probeert Sunee terug te nemen. Omdat die man plotseling op de weg staat, kan Bo, die achter het stuur zit, hem niet ontwijken en rijdt hem aan. Ze weten niet of hij nog leeft, maar rijden van schrik door. Als ze aankomen, op het adres van Sunee, die vlak voor de plaats van Joep's familie woont, zetten ze haar af bij haar familie. Terwijl Sunee herenigd wordt met haar familie, worden ze hartelijk door de familie bedankt. Anouk heeft aan Sunee gevraagd of ze nog een keertje een email wilde sturen hoe het met haar verder gaat.

Ze rijden vervolgens door naar het adres van Joep. Helaas kunnen ze hem daar niet vinden en omdat ze niet zeker weten of de man die ze hebben aangereden dood is, en dan wraak op ze kan nemen, gaan ze terug naar de bus om zo terug naar het vliegtuig te gaan. Als ze de bus missen, moeten ze een dag wachten. Als ze de eerst volgende bus die nacht daarna pakken, komen ze een jongen tegen. Na een korte woordenwisseling komen ze erachter dat hij mogelijk de broer is van Joep. Ze willen zo snel mogelijk weg uit de plaats Chang Mai, waar ze momenteel inzitten. Om toch nog zeker vast te stellen dat de jongen niet de broer is van Joep, blijven ze nog een dag langer. De broer smokkelt hun in een hotel.

De dag daarna neemt de broer ze mee naar Joep. Als Bo Joep ziet, zit ze vol vragen en laat ze haar ongeloof aan hem zien. Hij verteld dat het beter is dat zij hem zo snel mogelijk vergeet. Als Bo om uitleg vraagt, krijg ze die niet. Omdat ze ziet dat de situatie niks oplevert, gaat ze weg. Ze zegt tegen Anouk dat ze zo snel mogelijk de bus willen pakken om zo naar het vliegtuig terug naar Amsterdam, de plaats waar ze wonen te gaan. Ze beseffen dat ze de paspoorten nog in de auto hebben laten liggen. Ze durven zelf niet naar de auto's toe te gaan, omdat ze met die auto iemand hebben aangereden, en ze bang zijn op herkenning door anderen. Ze geven Joep geld en vragen of hij het wil doen, een soort van ''laatste actie die hij voor hun kan betekenen''. Als ze eenmaal bij de auto met z'n drieën staan, stopt er een politieauto. De politiemannen die uitstappen zeggen dat de bestuurder van deze auto schuldig is aan het doorrijden na een ongeluk. Ze vragen wie de auto heeft bestuurd en Joep neemt de schuld op zich. Hij wordt ruw vastgepakt en afgevoerd naar de zwaarste gevangenis van Thailand. Omdat Bo en Anouk op dit moment niks kunnen doen, willen ze zo snel mogelijk naar Nederland toe, om daar zo snel mogelijk een advocaat te regelen die hem uit die gevangenis in Thailand haalt. Eenmaal in Nederland schakelen ze een advocaat in en die probeert Joep uit de gevangenis te krijgen. Ze moeten daarvoor wel zelf schuld bekennen en hun mening verschilt daarover.

Anouk ontvangt een mailtje van Sunee. Ze verteld dat Joep is overleden in de gevangenis als gevolg van een tumor. Bo is kapot van het nieuws en boos waarom Joep haar dit niet had verteld. Ze had het liefst gewild dat ze dan samen zouden leven tot het einde van zijn leven. Tijdens de begrafenis van Joep, wordt Bo heel boos op Joep. Anouk sust het en verteld dat wat Joep gedaan juist liefde is. Hij heeft de zorg bij haar weggehaald en Joep heeft het zo aangepakt uit liefde voor haar. Uiteindelijk heeft ze er vrede mee en zo eindigt het boek.

''Na het lezen van het boek was ik wel even stil. Het was toch best wel een onverwachts einde. Het boek is erg mooi, maar ik vond het boek op een één of andere manier niet enorm bijzonder. Daarom geef ik het boek 2 van de 5 sterren.''

Geen opmerkingen: