maandag 6 juli 2015

Sorry.

Inderdaad het is een halve maand geleden voordat ik voor het laatst iets had gepost. Een echte reden heb ik niet echt. Ja, ik had toetsweken en ik heb veel dingen op school gedaan. Neem als voorbeeld kamp waar ik als begeleidster meeging. En nog heel veel andere dingen. Ik zal hieronder als een soort van dagboek de afgelopen maand omschrijven:
~Mijn brief aan July ’2~                                                                                     06~07~2015

Leuke dagen, daarmee begint deze brief naar July. De afgelopen maand is er heel erg veel gebeurd. Het begon deze maand met EO-Jongerendag. Samen met mijn vrienden ben ik daar heen geweest. Net zoals vorig jaar. Het thema dit jaar was: ‘’Jesus is.’’ Daarmee wordt er gevraagd: ‘’Wie denk jij dat ik ben?’’ Dit jaar was het weer een geweldig evenement, met leuke artiesten. Bijvoorbeeld de band Royal Tailor. Deze band zong het nummer ‘’Remain’’, het nummer gaat over dat ondanks dat ‘’de lucht zou kunnen vallen, de grond zou kunnen schudden, de sterren branden uit, de seizoenen zullen veranderen de tijd zal passeren en schoonheid zal vervagen, maar de liefde van Jezus zal altijd blijven.’’ Vorig jaar twijfelde ik al en dit jaar weer; ik wil meer over het geloof te weten komen. Altijd heb ik het geloof afgehouden omdat ik het als ‘’een plicht’’ zag. Nu heb ik juist het idee dat het een vrije keuze is. Op een spandoek bij EO-Jongerendag werd er gevraagd of ik en een vriendin van me, wat wouden omschrijven op dat spandoek, wat jij van Jezus vond. Ik heb geschreven dat het ‘’een persoon is waar ik meer over te weten wil komen’’. En ik ben heel benieuwd of ik dat de komende tijd zou kunnen ervaren. In ieder geval ga ik volgend jaar weer naar EO-Jongerendag, want de sfeer en de mensen zijn zo gezellig! Ook ben ik naar een verjaardagsfeestje van een vriendin van me geweest. We hebben daar met me vrienden lekker gebarbecued. We hadden het supergezellig en we hebben heel veel gelachen samen. Op zo’n moment besef ik me dat ik echt enorm goede en lieve vrienden heb en dat ze me echt super gelukkig maken. ♥ In het laatste weekend van June heb ik me dansvoorstelling gehad en heb ik 3x gedanst. Het was echt supergezellig en ik merk echt voorruitgang sinds ik dit jaar in Jong Talent zit. Nog één jaartje Jong Talent en daarna mag ik naar de Selectie toe. Daar heb ik ook echt super veel zin in; weer een nieuwe uitdaging! <3 De laatste week van June is tevens me laatste toetsweek. Na de toetsweek ben ik ein-de-lijk klaar met school (voor dit jaar althans). Dan nog even wachten op de toets resultaten en dan weet ik of ik dit jaar overga. Ben benieuwd…De komende twee weken heb ik nog school en daarna heb ik zomervakantie! Wooohooo, die wel verdiende vakantie! De komende twee weken ga ik onder andere als kampbegeleidster mee met de onderbouw. Hiervoor heb ik Walibi (mijn schoolreisje) opgezegd, maar eerlijk; mij lijkt kamp voor de derde keer mee veel leuker! Bovendien heb ik op kamp nog even wat herinneringen die ik moet kunnen afsluiten. Me ex die het vorig jaar heeft uitgemaakt op kamp, is nog steeds iets wat me heel veel pijn doet. Ik moet die plek daar niet kunnen zien als iets vervelends, maar het in vrede kunnen afsluiten. Dat is althans wat ik ga proberen… Voor de rest heb ik in de laatste week nog een activiteiten dag, een sportdag; zwemmen, een dag waarop ik me nieuwe mentor en klas ga ontmoeten en dan ben ik die dag daarna al weer uit. Wow de tijd gaat echt snel en maar goed ook. Ben erg moe en heb zin in vakantie haha. x  


Update ik ben op schoolkamp geweest. Op dit kamp heb ik vooral de eerste dag heel veel gelachen en dit kamp heeft me weer het gevoel gegeven dat die plek nog steeds leuk is, ondanks wat er gebeurd is. Ja, het is natuurlijk niet allemaal zo gladjes gelopen. Ik heb een beetje m'n levensverhaal verteld en dat deed eerlijk gezegd heel veel pijn. Me vrienden kenden me verhaal wel voor een deel, maar niet de actualiteit. Die heb ik ze verteld en ze schrokken wel een beetje. Een vriend van mij heeft gezegd dat hij voor mij heeft wezen bidden. Dit heeft mij heel erg geraakt. Zo'n klein gebaar, maar voor mij betekent het echt enorm veel. Mij heeft dit aan het denken gezet. Zelf wou ik al meer over Jezus en God te weten komen, maar nu weet ik het zeker; ik ga me verdiepen de komende tijd in de bijbel. Ik wil weten wat er nu werkelijk is en waar ik in wil geloven. Iets dat -volgens mijn vrienden- je enorm kan helpen in je leven. En ik ben bereid om daar hoe dan ook achter te komen. 

Morgen heb ik sportdag aka zwemmen in een zwembad. Morgen zie ik hem weer, me ex, ookal wil ik het niet, het gebeurt toch. Ik zal m'n best doen om bij hem uit z'n buurt te blijven. Het doet me nog steeds pijn. Zeker nu ik sinds het kamp erachter ben gekomen waarom ik nog steeds zo van hem houdt. Maar ach, er komt nu de zomervakantie en ik heb heel veel zin om hem dan te kunnen vergeten. Dat zal vast gebeuren. Behalve dat ik lekker op vakantie ga, ben ik ook aangenomen bij een drogisterij, waar ik heel graag wilde werken. Nou komt dat mooi van pas :)

De komende weken ga ik weer artikelen maken. Sorry voor het laat reageren. Ik wist niet goed wat ik moest zeggen.

Have a lovely night. Love x

Geen opmerkingen: