zaterdag 7 maart 2015

Walking outside.



13 graden geeft de thermometer aan. Ik heb besloten toch de gok te maken en ik loop naar de garage toe, ik trek vervolgens me jas en schoenen aan en loop huiverend naar de voordeur toe. Is het echt lekker weer? Eenmaal het slot van de voordeur te hebben opengemaakt, worden me ogen verblind door de zon. Yes, het is echt lekker weer! Fluitend loop ik de afrit af, richting het bos. Het bos is een fijne plek, ik kom er graag. Een plek om lekker tot rust te komen en om een frisse neus te halen. Weer eens wat anders dan continu tussen de mensen bevinden.


Stil lopend op een zandpaadje tussen de bomen, hoor ik de vogels en  zie ik ouderen voorbij lopen, glimlachend naar mij. Ik glimlach terug. Een kind spelend op een fiets, schaterend van het lachen als z’n broertje de zoveelste poging doet om zonder handen te fietsen, zulke momenten maken je echt aan het glimlachen. Het zit in die kleine dingetjes, die je dag goed kunnen maken. 
Met een lach op m’n gezicht loop ik door. Een paar minuten later kom ik op bekend terrein aan en binnen de kortste keren sta ik weer voor m’n voordeur. Met opgeheven hoofd draai ik met de sleutel het slot open en loop ik naar binnen toe. Wat ben ik blij dat ik deze beslissing heb genomen!


Geen opmerkingen: